Translate this page:

Testy bezołowiowego avgasu zakończą się dopiero w 2020 r.

 

www.dlapilota/FAA/FAA - 15 października 2018 r.

 


 

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż program Piston Aviation Fuels lnitiative (PAFI}, którego założeniem jest znalezienie bezołowiowego avgasu, będzie opóźniony i jego zakończenie jest obecnie planowane na połowę 2020 r. Według przedstawicieli Agencji, fazy 1 i 2 badania paliw wyprodukowanych przez firmy Shell i Swift Fuels, ujawniły unikalne problemy z każdym z nich, które należy teraz rozwiązać.


FAA przedstawiła listę zagadnień, które należy lepiej zrozumieć, aby programy testowe mogły posunąć się naprzód. Wstrzymano również testy w locie i niektóre testy silników, co powoduje przesunięcie zakończenia programu z grudnia 2018 r. na połowę 2020 r.


Co istotne, na początku września 2018 r. spółka Swift Fuels zawiesiła swoje prace w PAF! i rozpoczęła rozwój nowego paliwa. Zgodnie z komunikatem FAA, pomimo opóźnienia zakończenia testów, misja PAFI trwa, a zarówno Agencja, jak i partnerzy branżowi, kontynuują swoje zobowiązanie do znalezienia paliwa bezołow i owego, które może być przystosowane do wykorzystania przez zdecydowaną większość floty statków powietrznych GA napędzanych silnikam i tłokowymi.


Tymczasem FAA i przemysł nadal dążą do rozwiązań alternatywnych poza programem PAFI. Agencja zaprosiła producentów paliw, którzy obecnie produkują bezołowiowe paliwa o wysokiej liczbie oktawowej, aby przekazali ich specyfikację w celu przeprowadzenia dogłębnych analiz.


 

 

  • ico1.pdf, - zobacz oryginalny artykuł